Svensk sommar

En lite sammanfattning av gårdagen och dagens aktiviteter.

Igår var det TT (tränings tävling) i mariestad som jag körde. Det var några starka grabbar med inklusive mig själv och när starten gick så var jag med bra i täten. Min team kompis Johan var några snäpp starkare så han drog ifrån på första varvet och då var det jag och viktor som låg och kämpade. Efter 3st av 4 varv hade viktor fått en lucka som var kanske runt 20sekunder och jag började bli riktigt seg i benen. Men på sista halvan av sista varvet så fick jag ett sjukt gött flyt over alla stenar och rötter och tog ikapp den luckan och det hela skulle avgöras i en spurt. Men givetvis så hade Viktor sparat på krafterna och spurtade ner mig.
Jag kom på 3e plats och är ändå nöjd med min insats, mer träning är det som behövs! Banan var riktigt fin och det regnade i stort sett hela tiden (den svenska sommaren...) Men det passade mig ändå bra, eftersom min styrka är dom tekniska partierna.

Idag har jag däremot kört ett mycket lugnare pass med min polare Robin aka. fet som jag så fint kallar honom. Vi körde ca 2mil grusväg och lite stigar. Riktigt gött att bara komma ut och cykla lite. Solen var framme också så det var ju gött, det går åt rätt håll!
Nu är det bara att äta som en häst och inväta 23:42 för då börjar jag jobba igen. Kan verka lite segt men det går faktiskt bra.

Imorgon är det intervaller på schemat och det kommer jag att köra i rankås på den nya uci banan. Hoppas vädret blir bra!
www.strava.com/activities/317513138

Biffen testade dräparn lite. Tyckte den såg sjukt liten ut på honom!