Tempo

Hallåj. Sitter och väntar på att klockan ska slå 17:40. Då är det dags att cykla iväg mot arenan för att möta upp lite folk och sedan köra intervaller. 
I Tisdags körde jag tempo. Hjo vk's öppna klubbmästerskap på 9km så ganska kort men hårt. Jag cyklade dit ifrån Skövde och brände av en 60min intervall på vägen i tröskelfart (308w snitt). Hade lite krafter kvar till tempot och kom på en 3e plats med Oskar och Benny strax framför mig. Lite krafter fanns det kvar efter den långa och härliga intervallen så hade ett snitt på 41.4km/h och 379w (5.5w/kg). Nästa tempo lopp för min del blir tempoetapperna på U6 om några veckor. Förhoppningsvis är jag lite mer utvilad då och har en riktig cykel, så kanske man kan höja snittet en aning ;)

I helgen är det Ränneslätt som gäller på Söndag, och sedan är det kortbane SM landsväg som är nästa tävling på Tisdag. Kommer bli riktigt skoj, har även fått låna en riktigt snabb cykel ifrån Benny som jag hoppas kunna köra riktigt fort på.

Strava: www.strava.com/activities/1056900791/

Ämne: Tempo

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar