Test av SM banan

Hallojs.
Denna helgen har gått fort den också. I Lördags vid 10 tiden åkte jag, farsan och Bosse ner till Värnamo för att testköra SM banan. Om 40 dagar kommer SM i mountainbike att gå där och just denna helgen hade jag inga tävlingar inplanerade så då passade det bra att åka dit och teståka banan.
Hur var den då? Jo men den var hekt okej faktiskt. Det var inga långa uppförsbackar utan dom som var var ganska korta och knixiga i skogen. På 1 varv är det ungefär 100hm enligt min garmin. Större delar av banan var nygjord så det stack upp lite pinnar här och där ifrån träd som var nerkapade, något jag tycker dom kan fixa till inför tävlingen. Annars var banan knixig med mycket svängar och medelsvåra partier. Det var en del drop som dom hade byggt upp med tillhörande B-spår. Jag testade aldrig B-spåren utan körde bara A eftersom jag tyckte det inte var så jätte svåra hinder. Det svåraste på banan enligt mig var stenkistan som dom har byggt. En lång jäkel som det inte riktigt fanns något bra spår igenom utan bara en massa stora och vassa stenar överallt. 2st punkteringar drog jag på mig där... Kanske satsade för hårt?
En film kommer att komma upp här inom kort så ni får se banan på riktigt.

FILM: www.youtube.com/watch?v=0LUdRFORBQg

Imorgon är det sveriges nationaldag och jag hade tänkt att bränna av ett 20mils pass. Kommer garanterat att bli väldigt jobbigt men jag orkar nog. Tänkte cykla först från Tibro-Mariestad för att sedan köra Oxtrampen, och sedan cykla hem igen. Blir fint :)

 

Ämne: Test av SM banan

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar