Tidiga mornar och testresultat

Godmorgon. Klockan är 05:30 och just nu sitter jag i en bil på väg mot Sälen i 120km/h och skriver ett blogginlägg. Helt normalt. Ska försöka fatta mig ganska kort så att jag inte blir åksjuk och tråkig.

Igår gjorde jag nya laktattester och denna gången var det bättre än någon gång. Det kändes gött men inte så konstigt att jag fick bra värden med tanke på att jag har tränat väldigt mycket denna gången innan testet och inte varit sjuk eller liknande. Sen har jag kört ett lite annorlunda upplägg gällande träningen mot vad jag har gjort innan, och det verkar också ha fungerat bra på mig. Känns bra :) Nu är det alltså bara att fortsätta som jag har gjort och försöka se till att inte bli sjuk för att lyckas bra tills tävlingarna drar igång.

Föregående test, 2015-11-10

Innan detta testet så hade jag dels varit sjuk i 3veckor, och även ramlat och slagit i huvudet. Så det var lite knapert med träning innan och det har ju visat sig väl på testet.

Detta testet gjordes igår, 2016-01-04

Som ni ser så hade jag vid 270W förra testet ett laktat på 7.0 vilket är ganska jobbigt att ligga på.
Vid senaste testet hade jag vid 270W ett laktat på 3.7, alltså under min mjölksyratröskel. Med andra ord hade jag orkar ligga här och köra ganska länge jämfört med för 2månader sen.

Hade inte tänkt skriva så mycket mer utan ni får kolla själva och jämföra om ni vill det. Jag ska iaf sova lite nu för det kan behövas. Chao

Ämne: Tidiga mornar och testresultat

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar