Tjej pisk

Äntligen dags för en snabb uppdatering igen.

Vad har hänt då? Jag har kommit hem ifrån USA, som förövrigt har varit riktigt bra! 
Sen har jag försökt att komma tillbaka i gamla vanor och komma in i träningen igen, vilket har varit lite svårt men det kändes bättre i slutet på veckan.
Sen har jag tävlat också. Igår (Lördags) så körde jag ett xc lopp i Mariestad. Jag har kört banan förut och för er som inte vet så är den väldigt stenig och stötig och inte så mycket backar. Passade mig ganska bra och jag tog mig runt i ett bra tempo och blev 5a i elit klassen. Det är jag nöjd med! Sen spöade jag min teamchef Tommy i spurten och det kändes bättre än bra!

Idag har jag kört Tibros uci tävling. Det gick faktiskt bra enligt mig även om jag fick bryta tävlingen efter 4varv (av 7) för att jag hade sån jääädra kramp i benen. Men jag var med bra dem 2 första varven och mosade på bra men sen kände jag att jag började få syra i benen och när jag kollade på min pulsklocka så hade jag 197 i puls och då förstod jag att det inte skulle räcka så länge till så jag plågade mig runt i ytterligare 2 varv och det hade nog inte gått utan den grymma publik som fanns runt om banan. Ni var grymma!
Till skillnad ifrån Mariestads bana så var Tibros mera backig vilket resulterade i att jag brände mig ganska fort eftersom jag inte har haft den bästa uppladdningen i USA. Men jag är nöjd ändå. Det kan bara bli bättre nu!

På Fredag i veckan som kommer är det dags för Sprint SM i Isaberg. Det är det som jag laddar för just nu och det kommer säkert att bli grymt. Jag är ju inte riktigt så uthållig men väldigt snabb tekniskt sett så jag tror att jag kan lyckas ganska bra där om jag lyckas komma i bra form. Sen är det vila en dag innan det är dags för XCO loppet på Söndagen. Det ser jag också fram emot och ska försöka att ge allt utan att krampa sönder totalt..
Tills vidare får ni kika på lite bilder här på bloggen eller på facebook..
Vi hörs

Edit: Ang rubriken så kom Jenny Rissveds ikapp efter 3 varv och det kändes surt att bli spöad av en tjej, även om hon är en av de bästa i världen. Så från och med nu så är det träning för hela slanten så att det aldrig händer igen. Bra kört förresten Jenny om du någonsin skulle läsa detta. Ha det

Lördag i Mariestad:

Jag och biffen Robban innan start


Försöker få ner vikten lite så att jag inte ska hoppa så långt..

Tibro