Tränings-tävling

Hejsan igen allihop.

Nu är jag trött i benen. Anledningen till det är att jag precis är hemkommen efter ett gött lerrace på billingen. Farsan drog ihop en fet bana och vi körde en liten tävling där idag, där vi körde en bana som var ca 4.5km lång x 3varv. Riktigt sköj var det och lerigt också! Ännu roligare var att jag lyckades ta hem vinsten trots att jag knappt har tränat något alls på 3veckor. Kändes riktigt gött.

Nu ligger jag mest i sängen och skriver detta inlägget och äter en god smörgås. Om ca 10minuter ska jag sova som en liten gris för imorgon ska jag upp tidigt och fixa med bilen igen. Jag tycker att det är skoj att greja lite och ha att göra när jag har tid över, som jag råkar ha nu när jag är ledig i en hel vecka. Att bara sitta hemma och inte göra ett jota är inte riktigt min grej.

Kolla gärna in kartan på strava över dagens race och testa banan själva om ni är på billingen någon gång. Perfekt att köra typ 3-5 varv i ett hyfsat tempo för att få bra träning inför XC loppen i sommar. Speciellt om man gillar massor med rötter och stök + en och annan backe.
www.strava.com/activities/312432030

Ha det gott vänner och kör lugnt.