TT i Grythyttan

Hej och välkommna till min blogg. Nu är det dags för ännu ett inlägg och det kommer som vanligt att handla om träning. Skoj!

I Fredags åkte jag och Viktor upp till Grythyttan och Fredrik Berg för att köra tränings tävling. Vi sov över på Casa de Berg och det var riktigt smidigt och bra, bättre än hotell faktiskt.
På Lördagen var det dags för TT. Fredrik hade pilat upp en bana som vi skulle köra som var ca 3km lång och väldigt teknisk med mycket mycket rötter. Det hade regnat en del och duggade lite medans vi körde så rötterna var extra hala, men det var riktigt kul och det var precis så som jag tycker en bana ska vara. Naturliga stigar med massor av rötter och andra tekniska svårigheter som man ska ta sig förbi. Även regnet passade mig bra eftersom jag är ganska teknisk av mig. Jag körde på farsans hardtail eftersom min fulldämpade scott är inne på service, och jädrar vad snabbt det går att åka med HT. Kanske får bli det istället?

Tävlingen gick bra och vi körde först 2st varv där alla startade samtidigt (ca 9st) och sen körde vi att den som kom först kollade skillnaden i tid på bakomvarande åkare, och sedan fick man den tiden i handikapp när vi körde "tävlingsvarvet" med omvänd jaktstart. Jag kom 2a i mål på kvalvarven och var 20sekunder efter Berg som kom först. Viktor var 20sekunder efter mig i kvalet vilket betydde att han startade 10s före mig, och jag 10s före Berg. 
Det hetsades ordentligt och gick riktigt snabbt i skogen kan jag säga. Jag kom ikapp Viktor efter ca 2/3 av varvet och Berg kom ikapp mig då samtidigt också ungefär, sen lyckades han köra om oss båda medans jag fastnade lite bakom Viktor. Sen tog jag ett litet galet spår och lyckades få en sladd så att cykeln och jag snurrade runt ett halvt varv, så då tappade jag ordentligt med tid. Inte nog med det så körde jag in i ett träd precis efter och fick inte i pedalerna, haha... Får öva mer på att cykla i skogen tror jag.
Först i mål var Kjelle (grattis!!) och sedan kom Berg, Viktor, Conny och Jag tror jag. Lyckat race förutom min lilla snurr, men jag fick bra träning och hade skoj ändå.
På eftermiddagen körde vi ett lugnt pass som urartade i första backen och blev ett snabbdistans pass där det hetsades i backarna. Kul och det kändes bra i benen. Nu laddas det inför kommande helg då det är årets första tävling i Varberg. Jag hoppas det kommer gå bra där! Vi kanske ses där?

Dåligt med bilder som vanligt men några blev det allt, som vanligt. Ha det bra gott folk

 

Ny telefon, så kanske det blir lite mer bilder framöver 

Viktor ska ha Cred för några av bilderna och även Fredrik.

 

Ämne: TT i Grythyttan

.

Ser helt klart ut som en punka på Berg ;)

Ny kommentar