XCE SM och en krash senare

Fredagen är över. Och så är även MTB SM i Sprint. För min del gick det inte riktigt som väntat. Jag kommer till det sen.

I Tisdags var jag, Viktor, Jesper & Jesper och Kenta nere i Isaberg och testade banorna några varv. Vi började med XCO banan som jag verkligen tyckte var hur rolig som helst. Det börjar med en ganska jobbig klättring i form av serpentiner som sedan övergår till raka backar (..) innan man börjar att åka utför. Sen är det en massa uppbyggda hopp och vallar som man ska ta sig igenom innan man kommer tillbaka till backarna igen, i stora drag. Efter några varv på den banan var det dags att testa XCE banan som också var sjukt rolig. Den gick till större del på samma slinga som XCO banan gör och det passade mig alldelles utmärkt.

Idag Fredag så var det dags att köra på allvar. 11:20:15 startade jag i kvalet efter Matthias Wengelin och försökte haka på honom. Jag körde riktigt riktigt snabbt och lyckades hålla mig 15s bakom Wengan tills jag krashade i kurvan efter dubbelhoppet. Faaan! Går alltid att skylla på något och idag får det bli att jag körde med Renegade däck ifram, vilket gjorde att jag ramlade i kurvan som var lite sandig och mjuk precis där jag körde. 
Tyvärr fick min SM dag sluta där eftersom det tog ganska mycket extra tid att ta sig upp på cykeln igen och köra i mål och det är jag väldigt besviken med. Jag kände mig stark och banan passade mig helt perfekt. Snabb, mycket tekniska kurvor och en massa igångdrag. Sen var den inte så lång heller (ca 1:40min) så jag hade säkert orkat med om jag hade fått chansen. Bättre lycka nästa år.
På Söndag är det återigen dags men då är det XCO som ska köras och det är då 8st varv på banan. Kommer att bli kämpigt och jag får se om jag hinner att köra alla varv eller om jag blir varvad vilekt jag tror jag kommer bli. Målet är att hinna med 6st varv.

Skriver säkert lite mera hur det har gått efter helgen så ni som vill veta får hålla er några dagar! Stay tuned