Blogg

Påt igen

Nu är det slut på sötbröds dagarna. Jag har dragit igång med träningen igen och idag blev det ett 3h pass utomhus i det sköna vädret. Jag körde själv eftersom vi skulle till farfar och fira honom på hans 83års dag, som förövrigt är imorgon. Jag passade då på att ta crossen och cykla dit. Det var...
Läs mera

Sammanfattning av ännu en grym resa

Hej igen. Har gått några dagar sedan jag senast hördes till här på bloggen. Jag mår bra och har precis kommit hem. Det har varit en grym vecka med massor av grym skidåkning, precis som det ska vara! Det kändes ganska skönt att ta lite "vila" också i en vecka för jag kände mig ganska sliten efter...

Roddmaskin och 4or

Halloj igen. Nu är jag riktigt seg i kroppen kan man säga. För någon timme sen var jag nere på hotellets gym och körde cykel och roddmaskin. Körde några 4or på roddmaskinen vilket var jobbigt som fasen, speciellt i armarna. Nu ligger jag i sängen och försöker vila mig en aning. Dagens skidåkning...
Läs mera

Bra skidåkning i form av bilder

Denna dagen lider mot sitt slut och det har precis som igår varit en bra dag i backen. Solen har visat sig idag och det var riktigt gött att kunna se vart man åkte. Vi var ute ganska tidigt också så det var riktigt go manchester åkning den första timmen. Vi åkte på andra sidan av berget idag (vet...

Day 1

Heloooww. Första dagen i snön är avklarad och inga skador än så länge. Det har varit en grym dag i berget och skidåkningen har varit riktigt bra. Till en början snöade det en aning så sikten var ganska dålig men efter ett tag åkte vi till en annan sida av berget och där var det hur bra sikt som...

Framme

Hej svejs. Klockan är nattetid och vi har kommit fram till hotellet. Resan hit har gått bra och inte varit allt för seg faktiskt. Planet tog ca 2h30min och efter det var det en busstur på 3h från Geneve flygplats till hotellet i Val Thorens. På bussen plöjde jag igenom delar av boken "Kondition och...

Nu åker vi

Morning. Jag sitter just nu i en bil med värme på bäg till Landvetter med Crommert, Jonas och crommerts tjej Mathilda. Vi är snart framme och det ska bli gött att komma iväg. Imorses körde jag mitt sista cykelpass innan resan och det blev 1h hemma på rulle framför tvn. Skönt att rulla ur benen lite...

Klubbmästerskap

Imorses var det kallt. Riktigt kallt faktiskt. Och inte nog med att det var kallt ute så var det enormt kallt i bilen till jobbet också. Min Volvo pallade inte riktigt med kylan (mitt fel) så kylen hade frysit igen så värmen fungerade givetvis inte. Efter att ha kört en bit till jobbet fick jag...

Söndag

Söndagen börjar lida mot sitt slut och jag ska snart sova. Klockan är 21:43 och jag är gööööör trött. Idag har jag cyklat utomhus igen. Fast idag blev det 4h. Jag hade sällskap av Johan Noren som som vanligt var stark och vi fick till ett bra pass. Min tänkta runda sket sig efter 1km när vi märkte...

Snö och kyla

Godkväll. Idag har jag tränat, som vanligt, och det blev ett 4h pass. Eller snarare ett 3h pass och ett 1h pass tätt inpå varandra. 10:00 tågade jag, Marcus, Distanskungen och Malin iväg ifrån arenan i Skövde. Ett 3h pass hade vi bestämt oss för att köra och redan vid start kändes det som att det...

Sälen

Om 1 vecka åker jag! Val Thorens ska jag och 2st kompisar till för att åka skidor som bara denn. Det har vi laddat upp med med 2dagar i Sälen. Igår åkte jag och Jonas ner tidigt på morgonen och åkte skidor hela dagen. Vi sov sedan över en natt och åkte ca halva dagen idag. Riktigt bra skidåkning...

Tidiga mornar och testresultat

Godmorgon. Klockan är 05:30 och just nu sitter jag i en bil på väg mot Sälen i 120km/h och skriver ett blogginlägg. Helt normalt. Ska försöka fatta mig ganska kort så att jag inte blir åksjuk och tråkig. Igår gjorde jag nya laktattester och denna gången var det bättre än någon gång. Det kändes gött...

Sammanfattning 2015

Efter att precis ha lagt ner 1h på att skriva en grymt urförlig sammanfattning av 2015 som inte sparades så orkar jag inte skriva om det igen, sorry för det. Så här kommer en snabbis istället. 2015 har varit ett bra år för mig när det gäller träning och tävling. Jag har totalt kört 24st tävlingar...

Distanskungen och jag

Godkväll. Nu är jag trött och seg i benen. Detta kan bero på att jag har cyklat idag. Och länge blev det. 5h närmare bestämt, och ca 8mil. Runt 8 tiden imorses rullade jag iväg mot Skövde för att möta upp självaste distanskungen aka. Sebastian Holmgren. Det snöade och det var härligt att det...